,

#من_پسرم

#قسمت_54


در رو هول می دم و وارد اتاق می شم. لباس هام رو عوض می کنم و کتابم رو باز می کنم تا برای امتحان فردا حداقل چند صفحه خونده باشم.
کتاب رو که باز می کنم یاد کلاس صبح و استاد خجسته می افتم. یه پسر بیست و شیش، هفت ساله که بخاطر بار علمی بالاش تو این سن می تونه تدریس کنه و جز بهترین ها باشه. اسم کوچیکش چی بود؟ انگشت اشاره م رو به پیشونیم می کشم و توی حافظه م به دنبال اسمش می گردم. بعد از چند ثانیه با به یادآوردن حرف های کتی بشکنی توی هوا می زنم و هم زمان می گم:
- فردین.
اساسا به جز همون خیره شدنش به زمین زیاد باهاش به مشکل برنمی خورم.  مورچه شمردنش اساسی رو مخه!
کتاب رو برگ می زنم و جمله ی همیشگی رو با خرص و اطمینان زمزمه می کنم:
- همشون سر و ته یه کرباسن!
ابروهام در هم گره می خورن؛ فردین خجسته رو هم مثل بقیه شون از ذهنم بیرون می کنم و مشغول درس خوندنم می شم.

***
با دیدن ماشین سیاوش سر کوچه مون به سمت در شاگرد می رم که سوار بشم ولی قبل از رسیدن دستم به دستگیره از ماشن پیاده می شه: 
- کجا میری؟ از امروز من پشت فرمون نمی شینم.
جای سیاوش می نشینم و چند ثانیه بعد استارت می زنم. دستم رو روی فرمون می کشم و از آینه پشت سرم رو بررسی می کنم. از خلوتی اطرافم که مطمئن می شم دنده عقب می گیرم و ماشن با تولید صدای مخصوصی تا رسیدن به بریدگی رو عقب می ره؛ دنده رو عوض می کنم، فرمون رو با دست چپم می پیچونم و با سرعت بالایی از بریدگی دور می زنم. صدای جیغ لاستیک ها و ردی که روی آسفالت می ذارن لب های سیا رو به لبخندی از هم باز می کنه ولی خیلی زود لبخندش محو می شه.
- خب کجا بریم؟
- بریم خارج شهر همون جای قبلی ولی باید بتونی مسیر یک ساعته رو توی چهل دقیقه بری بدون اینکه خلاف بری یا سرعتت خیلی بالا بره.
دستی به پشت گردنم می کشم:
- چطوری سرعتم بالا نره از مسیر خلاف هم نرم بیست دقیقه هم زودتر برسم؟
بی خیال شونه ای بالا می ندازه و تایمر توی دستش رو روشن می کنه:
- تنها چیزی که می تونم بگم اینه که توی انتخاب مسیر دقت کن.
برای لحطه ای خیره به روبه روم توی فکر می رم و مسیر ها رو توی ذهنم می آرم. این موقعه ظهر که زمان تعطیلی مدارس و اداره جاته از کدوم مسیر باید برم که خلوت باشه؟ همه جا الان به شدت قفله!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 20 مرداد 1397 ] [ 1:46 ] [ N.rostami)entezar) ] [ ]

آخرین مطالب